Advertising Value Equivalent (AVE) / Reklámérték mutató

Az AVE az eredményszámítás elterjedt, de erősen vitatott módszere. Lényegében az outputot méri egy akció kapcsán úgy, hogy feltételezi: mennyibe került volna, ha az összes megjelenést reklámdíjban kellett volna kifizetni.

Az AVE nem méri a hitelességet, nem méri az üzenetek átjutását és hatását, ezen kívül nem veszi figyelembe, hogy a média-megjelenés sokkal hitelesebb, mint a reklám. (Ezért alkalmaznak egyes helyeken háromszoros vagy ötszörös ún. PR-szorzót.) Az AVE használatát a legtöbb pr-szövetség és szakember elutasítja.

Utoljára szerkesztve: 2023. augusztus 24.

Kapcsolódó gyűjtemények

Utoljára megtekintett bejegyzések

Az oldal célja a PR szakma fogalmainak bemutatása. Az oldalon szereplő információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal.