Összes bejegyzés

Bejegyzések

3P4C4PAd coverage / Reklámközvetítés Addressee / CímzettAdvertising / ReklámAdvertising Value Equivalent (AVE) / Reklámérték mutatóAdvertorial / Reklámcikk (helytelenül: PR-cikk)Affinitás index / Affinity IndexAIDA modelAnnual report / Éves jelentésArculatArthur Jay Finkelstein (1945-2017)Arthur Wilson Page (1883-1960)Artificial Intelligence (AI) / Mesterséges Intelligencia (MI)Astroturf movement ATL (Above the Line)Audit report / Könyvvizsgálói jelentésAuditor / KönyvvizsgálóAugmented reality / Kiterjesztett valóságAvatarAwareness / Figyelem, ismertségBacklinkBard (Google) Behavior codex / Code of conduct / Magatartási kódexBehavioral marketing / Viselkedésalapú marketingBenchmarking / Mértékjelző, viszonyítási alapBig DataBig Hairy Audacious Goal, BHAG / Arcátlanul merész célBing (Microsoft) BlogBloggerBogner steps / Bogner lépcsőBoilerplateBrand / MárkaBrand Advocat / MárkaképviselőBrand Ambassador / MárkanagykövetBrand archetype / Márka archetípusBrand awareness / Márkafigyelem, márkaismertségBrand Book / Arculati kézikönyvBrand consistency / Márka-következetességBrand engagement / Márkahűség, márka-elkötelezettségBrand messaging / MárkaüzenetBrand promise / MárkaígéretBrand victim / MárkaáldozatBrandbook / Arculati kézikönyvBridging / Átvezetés, átterelésBriefBTL (Below-the-Line)Business-to-business, B2BBusiness-to-Consumer, B2CBUXBuyer’s journey / Vásárlói döntéshozatali folyamatBuzz / Zsongás, döngicsélés. Átvitt értelemben: pletyka.Byline article / Szakértői tartalomCancel culture / EltörléskultúraCarroll's Pyramid / Carroll piramisaCase study / EsettanulmányCharacter asassination / KaraktergyilkosságChatbotChatGPTChatGPT / Chat Generative Pre-Trained TransformerChomsky's Ten Commandment / Chomsky tízparancsolataClickbait / KattintásvadászClippings / MédiafigyelésCMS / CMSCode of Ethics / Etikai kódex Commercial / Gazdasági reklámCommercial announcement / Kereskedelmi közlemény Communication discrimination / Kommunikációs diszkrimináció Communication equality / Kommunikációs esélyegyenlőség Communication law / Kommunikációs jog Communication noise / Kommunikációs zaj Communication Strategy / Kommunikációs stratégia Communications / KommunikációCommunications filter / Kommunikációs szűrőCommunications industry / Kommunikációs ipar Content (electronic, on-line) / Tartalom (elektronikus, online)Content (traditional, offline) / Tartalom (hagyományos, offline)Content Marketing / TartalommarketingCOPILOT (Microsoft)Copywriting / SzövegírásCorporate blogging / Vállalati (intézményi) blogolásCorporate communications / Intézményi (testületi) kommunikációCorporate identity / Arculat, cégarculatCorporate PR / Intézményi (testületi) PRCost-per-Point / CPPCost-per-Thousand / Cost-per-MilleCover story / CímlapsztoriCoverage / Média-megjelenésekCpC / Cost per ClickCrisis communications / VálságkommunikációCrisis communications preparedness plan / Válságkommunikációs előkészülési terv (vörös könyv)Crisis sensitivity / VálságérzékenységCRM / Customer Relationship Marketing / Customer Relationship ManagementCSR / Társadalmi felelősségvállalásCurrent mindset / Jelenlegi beállítódásCX - Customer Experience / ÜgyfélélményDALL-E2Daniel Joseph Edelman (1920-2013)Dark PR / "Sötét" PR / lejárató PRDark Social David MacKenzie Ogilvy (1911-1999)Deep fake Desired mindset / Elérendő beállítódásDigital immigrants / Digitális bevándorlókDigital natives / Digitális bennszülöttekDirect marketing / DM/ Direkt marketing Dissemination / DisszeminációDJIA (Dow Jones Industrial Average) / Dow Jones indexDonald Snow Knowlton (1892-1976)Door-to-door campaignDoorstep statement / Kilépő nyilatkozatDue diligence / ÁtvilágításE-government / E-kormányzat E-mail campaign / E-mail kampány Early warning / Korai figyelmeztetésEarned mediaEditor's decision / Szerkesztői döntésEdward Louis Bernays (1891-1995)Electronic Press Kit / EPK / Elektronikus sajtóanyagElias St. Elmo Lewis (1872-1948)EmbargoEmployee content / Kollégák által generált tartalomEmployee Experience / EX / Munkavállalói élményEmployer branding / Munkáltató márkázásEQ GRP (30” GRP)ESG / Environment, Social, GovernanceESOMAR / World Association of Opinion and Marketing Research Professionals) / Vélemény- és Marketing Kutatók VilágszövetségeEthics / EtikaEthics Committee / Etikai Bizottság Ethics Director / Etikai igazgató Ethics Ombudsman / Etikai Ombudsman Etiquette / EtikettEvangelist / InfluencerEvent marketing / EseménymarketingEVP / Employer Value PropositionExpert communication / Szakértői kommunikációExtranet / ExtranetEye catcher / FigyelemfelkeltőEye trackingFacebook / FacebookFake news / ÁlhírekFireside chats / Kandalló melletti beszélgetésFOMO / Fear Of Missing Out)FootageFreemium appFront lineFundraising / AdománygyűjtésGeneral Data Protection Regulation (GDPR)Glossy/Glossy magazine / GlossyGonzo journalism / Gonzo újságírásGoodwill / JóhírnévGranfluencerGrassroots movementGreenwashing / Zöldre mosás / Zöldített tálalásGross Rating Point / GRP / Bruttó elérésHarold Burson (1921-2020)Hashtag Hoax / ÁlhírHome pageHype / HájpIdeal / EszményképImage / Imázs / ImidzsImage transfer / ImázstranszferImpression / MegjelenésImpressive PR / Impresszív PRIN-HOUSE PR / Házon belüli PRInbound PR / Belső kör (újságíróké)Influencer marketingInformation / InformációInformation colonization / InformációgyarmatosításInformation monopoly / Információs monopólium Information rights / Információs jogok Information segregation / Információs szegregáció Information society / Információs társadalom Information warfare / Információs hadviselés InfotainmentInsightIntellectual Property (IP) / Szellemi tulajdonInternal communication / Belső kommunikáció / Belső PRIntranetInvestor relations / Befektetői kapcsolatokIP address / Internet Protocoll Address / IP címIPO (Initial Public Offering) / Első részvénykibocsátásIssue managementIvy Ledbetter Lee (1877-1934)John Wiley Hill (1890-1977)Joseph Varney Baker (1908-1993)Key Performance Indicator / KPILeak / KiszivárogtatásLeapfrog / BakugrásLegistlation PRLeonardoLifestyle bit / Életmód sajtóanyagLifestyle media / Életmód médiaLine / MondásLinear media service / Lineáris médiaszolgáltatásLitigation PRLobbying / LobbizásMainstream mediaManipulation / ManipulációMarketing public relations / Marketing PR MártírmarketingMass communication / TömegkommunikációMatkó István (1941-2009)Media / MédiaMedia analysis / MédiaanalízisMedia correction / Sajtó-helyreigazítás Media database / Média adatbázisMedia industry / MédiaiparMedia inquiries / Média-érdeklődésMedia kit / SajtómappaMedia law / MédiajogMedia product / Sajtótermék Media relations / MédiakapcsolatokMedium / MédiumMerchandising / "Mörcs"Message / ÜzenetMetaverse / MetaverzumMicro-influencerMicrositeMidjourneyMission / KüldetésMoral / ErkölcsMorality / MoralitásNano-influencerNative advertising / Natív hirdetésNémeth Márta (1942-1996)Networking / KapcsolatépítésNeuroplasticity / NeuroplaszticitásNewsjacking / TematizálásNFT, Non-Fungible Token / Nem helyettesíthető zsetonNo Pants Subway RideOne-to-one / One-on-one / InterjúOp-Ed (Opinion-Editorial) pagesOrganic reach / Organikus elérésOtter effect / Vidra effektusOutbound PROutcomeOutdoor advertising medium / Szabadtéri reklámhordozó OutplacementOutputOwned media / Saját médiaPage request / OldallekérésPaid media / Fizetett médiaPatricia Tobin (1943-2008)Patronage / MecenatúraPaul Garrett (1891-1977)Perception management / Percepció-menedzsmentPersona / Profil, célszemélyPersonal branding / SzemélymárkázásPESOPitchPoD / Print-on-DemandPodcastPOE model / POE elvPOS / Point of Sale / Eladás helyePost truthPoV / Point-of-View / Szerintem:PpA / Pay per ActionPpC / Pay per ClickPR Code of Ethics / PR Etikai Kódex PR ethics / PR etika PR law / PR jog PR specialist / PR szakember Press conference / Media briefing / Sajtókonferencia / MédiatájékoztatóPress list / Media list / Sajtólista / médialistaPress release / SajtóközleményPressure group / Nyomásgyakorló csoportProduct placement / TermékelhelyezésProgram / MűsorszámPromptPropaganda / PropagandaProspectus / ProspektusProsumerProtocol / ProtokollPublic / NyilvánosságPublic AffairsPublic hearing / KözmeghallgatásPublic opinion / KözvéleményPublic Relations - PR / Public Relations - PRQ&A / Kérdés / VálaszRACE modelReach / ElérésRed herring / GumicsontReputation / HírnévReputation management / HírnévgondozásResponsive web page (website) / Reszponzív weboldalReturn on investment / ROI / MegtérülésRSS feedsSándor Imre (1933-2007)Sas István (1946-2018)Saying (line) / MondásSecond Life / KétéletemSEM / Search Engine Marketing Semiofficial paper / Félhivatalos lapSEO / Search Engine Optimalization Set out / KözzétételShare-of-Voice / SoVShared mediaSingularity / SzingularitásSlogan / SzlogenSMART model Social advertising / Társadalmi célú hirdetésSocial Media Listening Social PR / Társadalmi PRSoraSound bite / HangharapásSource effect / Forrás-effektusSpokesperson / SzóvivőSponsor / SzponzorSponsorship / SzponzorációStable diffusionStakeholder / ÉrintettStationery / KisarculatStorytelling / TörténetmesélésStreaming, streamerStyle guide / Stílus utasításSubliminal advertising / Tudatosan nem észlelhető reklám Surreptitious advertising / Burkolt kereskedelmi közlemény Sustainability / FenntarthatóságSzántó Péter (1952-2018)Tabloid / Yellow paper) / BulvárlapTakács Ildikó (1941-2020)Talent management / (Munkahelyi) TehetséggondozásTarget audience / CélközönségTarget group / CélcsoportTarget Group Index / TGITarget group specific messages / Célcsoport-specifikus üzenetekTech savvy / Technikai zseni / Műszaki varázslóThe Kandy-Kolored Tangerine-Flake Streamline Baby / Kandírozott mandarinzselészínű áramvonalThink tank / AgytrösztThird party spokesperson / Semleges szakértőTL;DR / Too Long; Didn’t ReadTop of the mindTrust capital / Bizalmi tőkeUEP / Unique Emotional PropositionUrban commuter / Városi közlekedőURL (Uniform Resource Locator) / Általánosan használt neve: webcímUser / Felhasználó / júzerUser experience / UXUSP / Unique Selling PropositionValue proposition / Érték üzenetVanity metrics / Hiúsági mérőszámViral  / Helytelen fordításban "vírus"Virtual experience / Virtuális megélésVirtual experience / Virtuális tapasztalásVirtual reality / Virtuális valóságVision / JövőképVlogVloggerVoice / Tone of voice / HangvételVörös farokVox populi / "A nép hangja"VUCA Waste coverage / MeddőszórásWatercooler-effectWaterfall model by Schultz / Schultz féle vizesés modellWeb 1.0Web 2.0Web 3.0Web portalWebsite / Weblap, weboldal, honlapWermer András (1954 - 2010)White goods / Fehér áruWhitepaperWokeWoM / Word-of-mouth marketing / Szájról szájra terjedő marketing Word wide web / www / VilághálóWorst case scenario / A "legrosszabb eset" forgatókönyve

Az oldal célja a PR szakma fogalmainak bemutatása. Az oldalon szereplő információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal.