Brand archetype / Márka archetípus

Az archetípus görög eredetű szó, amely ősképet jelent. A fogalom a 20.századi pszichoanalitikus és mítoszkutató, Carl Gustav Jung munkássága nyomán vált ismertté, de már Sigmund Freud is foglalkozott vele.

A márkakommunikációban az archetípusokat arra használják, hogy a megfelelő célcsoportokat közel hozzák az adott márka jellegéhez. Hasonlóan használják az archetípusokat az influencerek is.

12 márka-archetípus van, ezek: az Ártatlan, az Átlagos, a Hős, a Törvényenkívüli, a Felfedező, az Alkotó, a Szabályozó, a Varázsló, a Szerető, a Védelmező, a Bohóc és a Bölcs.     

Utoljára szerkesztve: 2023. augusztus 13.

Kapcsolódó gyűjtemények

Utoljára megtekintett bejegyzések

Az oldal célja a PR szakma fogalmainak bemutatása. Az oldalon szereplő információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal.